Školní poradenství
Výchovný poradce
Mgr. Zuzana Šťastná
Výchovný poradce úzce spolupracuje s oběma metodiky primární prevence sociálně pedagogických jevů, jednotlivými třídními učiteli i ostatními pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy. Činnost výchovného poradce je, pod vedením ředitele školy, zaměřena především na následující oblasti:
- Výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Péče o nadané žáky a žáky s problematickým prospěchem
- Péče o žáky s problémovým a konfliktním chováním
- Profesní orientace žáků – kariérové poradenství
- Spolupráce se školním metodikem prevence ve sféře primární prevence sociálně patologických jevů
KONZULTAČNÍ HODINY - po domluvě
Kariérový poradce
Lukáš Stránský
Náplní práce kariérového poradce je především:
- metodická a informační podpora učitelů a třídních učitelů
- koordinace aktivit napříč předměty (zajištění provázanosti předmětů se světem práce)
- komunikace s jinými poradenskými subjekty – využívání jejich služeb
- konzultace a poradenství pro žáky
- komunikace s rodiči, poradenství pro rodiče
- zapojení žáků, rodičů – komunity do kariérového vzdělávání
- propagace služeb kariérového poradenství ve škole i na veřejnosti.
Kariérové poradenství je ve škole provázané se vzděláváním, jehož předmětem je zejména:
- motivace k přemýšlení o otázkách svého budoucího života a sebepoznávání
- orientace ve světě práce
- schopnost vyhledávání informací, jejich hodnocení a aplikace.
KONZULTAČNÍ HODINY - po domluvě
Metodik prevence
Mgr. Lucie Červenková (pracoviště Provodín)
mgr. Anna Ernešová (pracoviště Jestřebí)
Preventivní program si klade za hlavní cíle:
- předcházení vzniku rizikového chování (kouření, alkoholismus, doping, gamblerství, drogová závislost, promiskuita, přenosné pohlavní choroby, záškoláctví, šikana, kyberšikana, agrese, kriminalita, delikvence, xenofobie, rasismus, antisemitismus, netholismus, gambling, sekty, podléhání módním trendům) a jeho rozpoznání a zajištění pomoci včasné intervence
- vytvářet přátelský kolektiv mezi žáky
- naučit osvojovat si způsoby zpracování emocí
- vést dětí k toleranci, vzájemné pomoci, nacvičování sociálních dovedností, vzájemné pomoci, empatii
- zvýšit informovanost učitelů, žáků i jejich rodičů
- specifické cíle preventivního programu: pokračovat v činnosti Školního parlamentu, umožnit žákům navštěvovat kroužky, nabídnout dětem účast na školních akcích, rozvíjet spolupráci mateřské a základní školy, realizovat akce uvedené v plánu metodika prevence
KONZULTAČNÍ HODINY - po domluvě
Metodik EVVO
Mgr. Nikola Petříková (pracoviště Provodín)
Ing. Kristýna Pánková (pracovište Jestřebí)
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta je celosvětově uznávaný obor, který je po desítky let rozvíjen i v České republice.
Cílem environmentální výchovy je rozvoj znalostí, dovedností a postojů potřebných pro jednání, které je v dané situaci a daných možnostech co nejpříznivější pro současný i budoucí stav životního prostředí.